Etiquetes

10 de març 2016

Nou forn

Ja farà uns 8 mesos que vaig enderrocar l'antic forn i vaig construir l'actual. Voldria haver fet un post abans però... la vida... 

Aquest forn està fet agafant com a base el disseny del ceramista d'origen australià resident al Japó, Euan Craig, modificant-la per adaptar-se als a les nostres necessitats i condicionants,  sobretot econòmics. Senyor Craig moltes gràcies!
Vam reutilitzar el màxim de maons del forn anagama, però no n'hi va haver prou i vam necessitar un parell més de palets de maó refractari i un de maons perforats per l'exterior. 

Per poder modificar-lo i/o ampliar-lo vaig decidir fer el forn en sec, o sigui sense cap tipus de morter, només maons; cosa que de moment ha donat força bon resultat.
Si algú vol més informació sobre el forn que no dubti en contactar amb mi.

En aquest temps hi hem fet dues coccions, una d'alta temperatura, fins a con 10 crec recordar, i l'altra de baixa amb fang autòcton, cosa que em feia molta il·lusió poder fer des de fa molt temps. 
Encara hi ha moltíssim per aprendre en quant les coccions..., però de moment hem confirmat que s'arriba a alta amb la meitat de temps que l'anagama,... i a més tinc la sensació que amb les mateixes hores de cocció els resultats serien força similars.

Unes fotos de la construcció









Es veu que em vaig cansar de fer fotos de la construcció...
Aquí ja a punt de carregar-lo en la primera cocció d'alta





Aquí ja carregat en la segona cocció, la de baixa 



                                       

Salut!

4 comentaris:

  1. ostras jordi,como te ha quedado ese horno.se ven muy buenas piezas antes de entrar en el .
    salut

    ResponElimina
  2. Té molt bona pinta Jordi!! És molt més gran que l'altre no??
    Tinc una visita pendent... a veure si ho aconseguim!! :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Merci Eli! Si, hem guanyat en espai, comoditat, rapidesa,... no és un anagama però els resultats de moment són prou bons.
      Ja t'avisaré per les properes coccions..., ho aconseguirem, si, i tant! ;)
      Salut

      Elimina